Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zors nieuwe kastjes kweek: ​​​​​​​2 x Torpedo + 2 x cash express - HPS 

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oei, per ongeluk mijn vorige update verwijderd...
    sorry daarvoor.

kroket en Wesley pipes pipes bij deze de nieuwe versie

Dus, ik had bekers gezet om de LV naar boven te krijgen maar dit zal blijkbaar niet veel uithalen.
    Dat de LV vanaf nu niet echt geen rol speelt wist ik niet! Bedankt voor jullie reacties en nogmaals excuses. ​​​​​​​
    Attached Files

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Had ook 2 bevochtigers eerst, later terug verkocht. Nu staat er 1 in de living .

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Nouja gelukkig had je de comments al wel gelezen, dus het was niet voor niks

Dag 7:

Max temperatuur 29,8 (meter staat in het licht) min 16.
    Max LV 56 min 38

Het wordt tijd om een deftige meter aan te schaffen en deze degelijk op te hangen.
    Plantjes zien er gelukkig uit in hun nieuwe thuis
    Attached Files

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik heb (nog steeds ) een papiertje dubbelgevouwen over m'n thermometer heen hangen. Verdient geen schoonheidsprijs, het was een tijdelijk oplossing die wel effectief is

Dag 9:

​​​​​​Temp: 26-14
    LV: niet gekeken...

Gisteren even geen update, Corona heeft me hard te pakken
    Vandaag toch even foto's genomen.

Ene plantje ziet er een beetje raar uit. Is 1 van de cash express. Heeft net een blaadje tekort. Zal ook een achterkomertje worden.
    Attached Files

Comment

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Gevaccineerd deze zomer, de enige plaats waar ik geweest ben is een winkel of 2 vorige week want ik was toen ook al ziek

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Heb je je laten testen dan? Want ook de huis tuin en keuken griep heerst nu!! Beterschap kerel

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Heb mij laten testen, en positief, heb het geweten ook! Is afzien.... bedankt!

Zaad is toch altijd maar de vraag hoe goed ze er uit komen wat ik lees kan veel verschil in zitten dus. Is het onder bij je potten ook 14 graden?

Beterschap man

Comment

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Merci! Bij de potten blijf het constant rond de 20 graden

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Okee netjes dat heb je erg netjes gedaan ook man met die potten zo.

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment

Dag 10:

Temp: 25,5 - 15,4
    LV: 55 - 32

​​​​​​Ze blijven groeien, alles ziet er rustig uit

Morgen eens proberen voorzichtig met mijn vinger langs de zijkant van de pot te voelen aan de aarde. Even een pot opgetild en ze voelen al wat lichter aan alleszins. Met die kleikorrels erin is dit natuurlijk wat moeilijker inschatten of het gewicht nu in de korrels zit of in de aarde. Vandaar ik even zal voelen morgen.
    Morgen ook ijkvloeistof bestellen voor mijn EC en PH meter zodat deze in orde staan voor de eerste waterbeurt.

Attached Files

Comment

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Yes, idd diene buffer dat ge gemaakt hebt de warmte kan er ook niet zo gemakkelijk uit ontsnappen eh. Heb da ook gedaan in mijn HPS ronde en was dr vree content van. Kan je er ook aan langs onder om eens de bodem van u pot te meten?

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Ik kan de potten uithalen eventueel. Wat zou ik dan moeten meten vanonder? Of wil je zeggen om te voelen als ze nog vochtig zijn?

Toppie Zors ziet er goed uit,mooie plantjes.

Comment

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Dankuwel!

Dag 11:

Temp: 25 - 14
    LV 55 - 38

​​​​​​Even met de vinger aan de zijkant van de pot gevoeld.
    Bovenste 5 cm is al droog maar ik heb de potten even opgetild en ze zijn nog niet licht genoeg. Nog even wachten met water dus.

Net ook ijk- en bewaarvloeistof besteld voor mijn PH en EC meter.
    Alsook een flesje Cal Mag van Biobizz.

Dan heb ik bijna alles qua voeding denk ik:

Plagron Power Roots
    Grow Bloom
    Green sensation
    en Cal Mag van Biobizz.

Sugar royal van Plagron zie ik geen meerwaarde in en green sensation bevat PK 13-14 dus moet ik dit dan ook niet appart aanschaffen.

Attached Files

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      gaat lekker toch de plantjes duurt lang he voor t mooie grote planten zijn maar je ziet wel dagelijks dat de planten vooruit gaan mooi gezicht

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      kan zeker niet klagen na 11 dagen nu volop aan het uitzoeken hoe ik het "voederen" ga doen deze keer, en met wat nieuwe producten erbij, heb even tijd door quarantaine nu dus het is de moment!

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ik heb het ook gehad gelukkig nu weer vanaf had toen wel alletijd voor de dames dan weer een plus punt haha

Dan toch nog iets vergeten...plagron pure zym...zal ik dus ook aanschaffen

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Volledig verkeerd ik, laatste rond afjes dus nog meer mishandeld. Pure zym blijven geven was idd niet goed.

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      https://www.plagron.com/nl/producten/green-sensation Als Plagron het zelf zegt..

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      ik kweek(te) volgens het schema aan de hand van de EC waarden die het schema aangeven per week. ik begon wel zo laag mogelijk (denk zo'n 1,7) omdat het kraanwater hier al een EC van 1.2 heeft (ook volgens de waterbeheerder hier 1.41 dus tzal wel ergens kloppen) . ik dreef deze elke week / 0.1 op om aan 2 a 2.1 te komen op het einde van de kweek. (ik spreek dus wel degelijk over het voedingswater en niet over de ec van de aarde) ik kwam hierbij aan max doseringen van 2ml/l grow of bloom terwijl plagron 5 ml voorstelt ...wel deed ik green senstation en roots de volle dosis...waarom? omdat ik met mijne domme kop niet zover gedacht had...zoals ik ook al direct de ec waardes van week 3 aan het volgen was bij de eerste voedingsbeurt omdat mijn planten toen 3 weken waren...ik zal deze kweek eens doseren zonder ec meter denk ik en meer op aantal ml/l ben er nog niet uit. vorige kweek was nu ook wel geen ramp er was 50 gr vooruitgang dus ja :p

We zijn hier nog even terug.

Heb de sonde van zo'n temp/hygro meter in 1 van de potten gestoken zo diep ik kon met mijn vinger.
    Niet dat deze meters echt betrouwbaar zijn (nog even wachten op beter) maar de temp was 24,1...
    Heb de bodemtemperatuur terug op 19 ingesteld nu ipv op 21. Was blijkbaar te hoog.
    Aarde is beetje zo'n compostgevoel als je er je vinger insteekt, warm en vochtig.

Heb even, daar ik nu toch wel telkens het licht uit doe om te kijken en foto's te nemen, de 110w t neon in de kast gehangen om foto's te nemen en naar de planten te kijken kwestie van degelijk "werklicht" te hebben.
    Conclusie: ik ga dus een gewone tl voorzien om aan de planten te werken zodat ik goed zie welke kleur de bladeren hebben. Hps bril mss in de toekomst maar aangezien ik zelf al bril is dat weer met sterkte een probleem. Heb met mijn zonnebril op sterkte al geprobeerd maar dat helpt slechts een beetje, achteraf heb je toch van die paarse vlekken in je zicht...

Dus bij deze nog wat betere foto's van...jawel, dag 11...ze gaan wel weer rond de 20 dagen de 12/12 zien komen denk ik
    Attached Files

Comment

even dag 11 vorige kweek VS deze kweek tot nu toe.

we maken progressie

verschillen...

vorige kweek: kleine potjes niet ingewaterd
      grote potten enkel met zuiver water ingewaterd
      grote potten in te koude temperuren (11-14°)
      deze kweek: kleine potjes ingewaterd en dus ook met rust gelaten tot verpotten.
      grote potten ingewaterd met power roots
      potten blijven boven de 20°

temperaturen in de kast zelf zijn met het licht uit zelfs kouder dan de vorige kweek. vorige kweek had ik rond dit stadium 23° min in de kast.

en er zat toen ook een "miskraampje" bij maar het is dan toch wel goed gekomen
      Attached Files

Comment

Dag 12:

Temp kast: 24-13 potten constant rond de 20
        LV: 62- 36

Als ik goed kijk, ofwel ben ik wat paranoia , zie ik dat de blaadjes toch een licht gele schijn hebben...
        Zal waarschijnlijk nog wat vroeg zijn om te voederen denk ik maar ik zal het in de gaten moeten houden.
        Planten zijn 50a60 % indica en volgens ik weet hebben deze meer honger dan Sativas.

Alles gaat goed alleszins, mag niet klagen

Het sgrognetje ontdaan van de draden en dit zal ik dan op de gewenste hoogte installeren. Alles wat boven de kader komt zal geknakt worden en dan dmv een touw vastgebonden worden. Zo zullen de toppen ondersteund worden en de knakjes haaks blijven.
        Alee, das toch de bedoeling ​​​​​
        Attached Files
        Last edited by Zors; 14 January 2022, 16:36.

Comment

Net even de onderste "lobblaadjes" onderaan de stam weggehaald.

Zal ze mss toch wel 1 x toppen denk ik en dan ook het onderste gedeelte van de plant wat bijsnoeien.

Zo heb ik meerdere takken om te croppen en krijg ik ook meerdere hoofdtoppen, die niet zo groot en zwaar zullen worden.
          Ook zullen de zijtakken sneller groeien waardoor het bladerdek mooi gelijk wordt.
          Attached Files

Comment

Dag 13: temp: 26 - 14 / LV 56 -32

Alles blijft er goed uit zien, al zie ik toch een licht gele schijn op de bladeren. Denk toch nog even te wachten met water en voeding want dit lijkt me een beetje heel vroeg.

Over voeding gesproken, de pure zym is vandaag gearriveerd.
            Ben toch aan het twijfelen om ze te scroggen ook kweet het nog niet.
            ​​​​
            Attached Files

Comment

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ahh gewoon een keer toppen, hang er voor de zekerheid een netjes boven, dat je de takken misschien 1of 2keer onder het netjes trekt. Halve scrogg, wat ik veel Amerikanen zie doen als de toppen zwaar worden is heel simpel nog een netje plaatsen wat de toppen ondersteunen.

• Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Was mijn bedoeling om zoiets die je beschrijft te proberen. Ben nu toch aan het twijfelen om te scroggen, als er dan toch een soort net bovenkomt kan ik het zowel helemaal in orde doen. Daar ik mijn tijdschema van de lamp veranderd heb ik veel meer tijd/mogelijkheid om naar de planten te kijken dus heb er wel zin in 😁

Nog 1 flesje calmag erbij en we zijn er. Pk13-14 ben ik nog niet zeker als ik dit ga meegeven. Ze kunnen nu al niet klagen bij Plagron denk ik IMG_20220115_195329.jpg

Comment

• Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Greens sensation mag je idd een paar weken meegeven, pk13-14 slechts een week, gelijk welk merk

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Plagron PK 13-14 voor compactere en hardere vruchten in de oogst van je kweek.

Vroeger, heel eind geleden , 4ml per liter vanaf 4e week , tot einde bloei!

Nu , zelfs de gehele bloei . 2ml per liter. Gedurende de gehele bloei.

Plagrons pk 13 14 werkt blijkbaar anders dan andere. Nuja hoe meer je toevoegt hoe meer je moet aankopen ook he.

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Pk1314 kan je ook langere tijd meegeven, vanaf week 3, maar dan moet je een lage dosering aanhouden.

Beowulf geeft vanaf 4 weken voor de oogst tot de laatste week, als ik het goed heb onthouden.

Dag 14: temp 27 - 15
            . LV 56 - 32

Even aan de aarde gevoeld en deze is nog altijd mooi vochtig. Alhoewel de blaadjes van de plant rechtsvoor er wel wat droog beginnen uitzien maar dit zal mss zijn omdat deze dicht bij de ventilator hangt.

Sgroggen zal ik bij nader inzien toch achterwege laten want heb niet zoveel voorraad meer.
            Attached Files

Comment

• kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Ik heb nu een Scrog plant, lst plant, getopte plant en niks-mee-gedaan plant in de kast staan. De Scrog plant is dacht ik 9 dagen ouder en het hele net zit vol.. Zo heel lang hoeft scroggen dus ook weer niet te duren. Maar dat is een afweging die je zelf maakt

• Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Als je veel wiet wil overhouden is scroggen de beste manier, afgelopen zomer buiten meer als 400 gram van een plant

• Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Ik bekijk het nog even, het zal een beslissing van het moment worden
          Bezig...
          X